Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?
Ofte er forlover helt blendet av selvpålagte krav om at "hennes" utdrikningslag MÅ RULE over alle andre utdrikningslag. Og da blir det ofte "koste hva det koste vil". Kosen på kvelden er jo det viktigste, og den kan ikke kjøpes for penger ...
Jeg har opplevd at folk har syntes det vi har organisert har vært dyrt. Noen reagerer på å måtte betale for aktiviteter kun bruden har glede av, aldre blir sure for å betale for aktiviteter de selv ikke kan være med på av f.eks. helsemessige årsaker.
En så høy pris som 1000,- + drikke+ byn er det uhøflig å kreve uten at det er "enstemmig" vedtatt, dvs at alle kjenner hverandre godt nok til at det er rom for prisdiskusjoner og at alle er enige om og har økonomi til å spytte i en sånn sum.
Jeg tror mitt utdrikningslag kom på 750, og det var vel ett av de dyreste. Så var det til gjengjeld en hyttetur over 2 dager, og all mat og drikke var da inkludert. (Jeg tror ikke reise/bensin var inkludert)
Jeg har også opplevd at en 1 dags hyttetur med alt inkludert + aktiviteter for bruden skulle komme på 700, men da ble det ramaskrik, og det endte på rundt 300-400, fremdeles til ramaskrik. (Fra en enkelt person)
For 250,- + drikke så får du et svært bra, koselig og gøyt utdrikningslag, det er min erfaring. Så med mindre det er en spesiell aktivitet man har lyst til å påspandere bruden (kanskje tilogmed på bekostning av bryllupspresangen).