Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-10, 12:40   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.226
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg er enig i at det er mange tilfeller av mer eller mindre usaklige kommentarer og formuleringer på FP, særlig i opphetede debatter, og selvsagt er jeg enig i at man ofte kan merke at noen brukere liker hverandre dårligere (eller bedre) enn de liker andre, og at dette gjenspeiles i hvordan de forholder seg til hverandre. Jeg synes likevel ikke at dette i sum er et problem for forumet (selv om det er klart det finnes "punktvise" problemer, i enkelttråder og enkeltinnlegg) - jeg tror forumet som helhet har bedre av å drives med selvjustis og respekt for den enkeltes vurderingsevne, enn det ville ha av detaljstyring, paragrafridende moderatorer og utstrakt sensur.

Jeg er veldig enig i det Irma og Polyanna sier - og så er jeg enig i det bina skriver i sine to innlegg også. (Og det helt uten sjokk eller vantro; det er ikke sjelden jeg er enig med bina, selv om jeg ofte er uenig også.) Det er sant at ikke alt på FP er perfekt og at mange (kanskje de fleste) innimellom lar oppfatningene og uttalelsene sine farges av hva de synes om dem de snakker med. Jeg synes det ville være oppsiktsvekkende om det ikke var slik, egentlig, og synes mye av poenget med å henge på et forum som dette er at man blir kjent med folk og forholder seg til dem som individer, ikke som ansikts- og navnløse tekster. Det er da også mye mer interessant å diskutere med mennesker enn med tekster.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat