Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 10:34   #37
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreeiere og "kosedyr"

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hunder og katter har så forskjellig atferd at det ikke går an å sammenligne det overhodet.

Dette er veldig sant.

Jeg har forøvrig fem katter, og så vidt jeg veit så kommer de enten inn og bæsjer, eller de bæsjer på kassen som står ute. Jeg har i hvert fall ofte observert at de faktisk kommer inn for å bæsje.

Jeg så det var en som påstod at det er unaturlig for katter å bæsje inne. Det synes jeg var en merkelig påstand, for mine katter bæsjer mer på kassen inne, enn den kassen som står ute. Kanskje det kommer an på hvordan man gjør ting fra de var små? Mine katter ble ikke sluppet ut før de var 6-7 mnd gamle, kanskje det har noe med det å gjøre. Da har de jo kommet i den vanen med å bæsje på kassen inne. (Og hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke slapp de ut før de var 6-7 mnd gamle, så er det fordi kattens retningssans ikke er ferdig utviklet før de er såpass gamle.)

Jeg kan dog ikke fotfølge kattene mine da, så jeg kan ikke utelukke at de ikke bæsjer andre steder også. Men da får jeg virkelig håpe at de bæsjer i krattet rundt huset her, eller på det store jordet vi har rett utenfor. Jeg liker virkelig ikke tanken på at de skal bæsje i naboenes hager. Ikke i min egen hage heller forresten.

Sist redigert av jane : 14-03-10 kl 10:40.
jane er ikke aktiv   Svar med sitat