Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 09:39   #22
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dyreeiere og "kosedyr"

Jeg synes det er et paradoks hva som godtas for katter i forhold til hunder.

Det er ganske strenge regler for hunder, både fra myndighetene (feks båndtvang) og hva som er allment akseptert (feks plukke hundebæsj). OK det er ikke alle hundeeiere som bryr seg, men langt de fleste gjør det. Og jeg har aldri sett noen som bare slipper ut hunden sin og lar den gå lufteturen sin rundt omkring i boligområdet aleine. Når det gjelder katter er det fritt fram. Ingen regler gjelder - og andre må bare finne seg i at de rusler rundt husene.

Er det ikke litt merkelig? Hvorfor er det greiere at naboens katt rusler i hagen min, bæsjer i bedet og kanskje tar seg en besøkstur i stua hvis døra står oppe. Mens hvis jeg må gå tur med hunden min i bånd, og slipper jeg den løs så må det være på helt egnede steder og jeg må ha full kontroll på den til enhver tid. Hva er forskjellen liksom? (jeg må legge til at jeg har en liten hund, den er ikke SÅ mye større enn de største kattene)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat