Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 09:38   #31
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Vi ser jo som oftest på India som et uland. Men når det gjelder Bioteknologi så forstår jeg at de er veldig langt fremme. Sikkert på grunn av et mindre strengt regelverk. Etter å ha fulgt en venninne gjennom stemcellebahandling i India må jeg si at mitt inntrykk ikke er av et uland på det medisinske feltet. Og det jeg forstår er at det menneskelige på klinikkene langt fra minner om ren økonomisk gevinst. Men også et genuint ønske om å hjelpe.

Selvsagt er det problemer og etiske spørsmål som dukker opp her, men det gjelder jo også dersom det er vestlige surrogatmødre. Om en betalte samme summen til en amerikansk eller en Indisk kvinne ville jo utvilsomt beløpet ha en langt større konsekvens for den indiske. At det gjør det mer umoralsk forstår jeg ikke.

Jeg er i det heler veldig glad for at jeg ikke trenger å ta stilling til dette i hverdagen. Jeg synes slikt er veldig vanskelig. Jeg ser jo en del av Ola Dunks argumenter også, men så vet jeg at det uansett blir for enkelt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat