Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 11:42   #8
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tjener/stuepike

Jeg har hatt noen år i oppveksten da vi bodde i et land da det var vanlig å ha hushjelp. Min familie "arvet" hushjelp sammen med huset, så i stedet for å si henne opp fortsatt vi å ha hushjelp. Mine erfaringer fra de årene gjør at jeg ikke ønsker å ha noen som skal arbeide i mitt hjem. Vaskehjelp hver 14. dag har jeg vurdert, men ønsker ikke egentlig det heller. Mange grunner til det, men den viktigste er at jeg vil ha kontroll på privatlivet mitt selv, vaske skitten min selv og i forhold til en mer permanent stuepike/stuegutt/aupair vil jeg ikke ha noen gående som delvis er en del av familien med samtidig er en ansatt. Det føles ikke riktig, for meg.

Om andre velger seg denne løsninga så er det greit for meg så lenge den som ansettes har skikkelige og ordnende arbeids- og lønnsforhold på alle områder. Å bruke au pair som billig hushjelp med begrensede rettigheter i vertslandet er jeg skeptisk til på generelt grunnlag, selv om jeg ikke av den grunn går ut i fra at alle som har au pair utnytter disse. Det er bare litt for lett å gjøre det slik maktfordelingen i et slikt forhold er.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat