Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-10, 21:05   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egg-/sæddonasjon, ville du eller partneren gjort det?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg er ikke enig i at det ligger i pakken å ville donere bort også. (Jeg vil jo gjerne adoptere barn, men jeg vil ikke adoptere bort et barn altså. ) Men altså, folk har forskjellige grenser. Noen kunne donert bort, men kunne ikke fått barn med donasjon selv. Andre kunne gjort alt. Noen ingenting. Og jeg synes ikke det er uetisk eller umoralsk å være villig til å ta imot den type hjelp uten å være villig til å tilby samme hjelpen til andre. Vi har alle forskjellige grenser, og det tenker jeg må være helt ok.

Jeg synes heller ikke det er uetisk eller umoralsk. For meg ble likevel beslutningen om å ville bruke donoregg tatt fordi mannen ikke ville adoptere. Jeg måtte da gå noen runder med "hva er et egg for meg" og dermed ligger de to tingene så nært. Jeg tror aldri jeg hadde reagert negativt på at noen hadde kommet til en annen beslutning. (og grunnen til at jeg heller ville adoptert enn å motta et donert egg, er fordi jeg helst ikke ville gå gravid selv. :P )