Sv: Hvordan giftet du deg?
Jeg giftet meg i kirken på mors hjemsted. Alle forberedelser måtte gå via telefon til min fetter, som bor der ute, da det er langt, langt ute i havgapet på Trøndelagskysten.
Vielsen var nok ganske vanlig, selv om den selvsagt var helt fantastisk. 
Hva som var litt moro var at det regnet katter og bikkjer hele formiddagen, strømmen gikk da vi skulle dusje, så vi hadde ikke vann - den kom tilbake i siste lita. Det høljet ned, helt til jeg sto pynta og klar, og far skulle følge meg til kirken - en ca 100 meters tusletur fra gården til fetteren min, hvor vi bodde. I det vi går ut, bryter sola gjennom, og så skinte sola gjennom hele vielsen, gjennom fotograferingen på kirketrappa etterpå, og gjennom prosisjonen ned til brygga hvor festen sto. Spellemenna gikk først - min kjære og jeg gikk bak - og så toget alle gjestene etter oss. Fantastisk moro.
Nede på brygga var det pyntet med markblomster, og dekket på inne på et gammelt fiskemottak som var blitt blankskrubbet og nymalt for anledningen. Bordene var plank på bukker, vi hadde pappduker, plastglass og papirtallerkner, bare bestikket var i tinn.
Til middag var vi bare aller næreste familie - tror vi var ca 30 personer. Venner av mine foreldre stilte opp og serverte middag - roastbeef med fløtegratinerte poteter til hovedrett, og jordbær med fløte til dessert. Kokken stilte opp gratis, mot at vi betalte båtbiletten for ham, og maten selvsagt.
Etter middag, var det åpent hus for hele øya. Jeg har ikke den fjerneste ide om hvor mange vi var utover natta. Folk kom med trekkspill og gitar, hadde med kaker og drikkevarer og så ble det fest til lyse morgen på bryggekanten.
Fine, fine bryllupet.