Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-10, 12:34   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

For en fantastisk oppskrift! Hva kan man bruke i stedet for appelsinlikør da? Bare ta mer appelsinjuice, slik at det blir mer smak? Andre triks? Jeg antar at å kjøpe en flaske appelsinlikør til dette formål blir litt overkill?

Oppskriften er fra Southern Living, som jeg kjøpte med fra flyplassen i Atlanta. Så det er en ekte sørstatskake!

Kaka er ganske søt med den frostingen, så den trenger noe friskt. Å dynke den med appelsinjus var min idé, for å gi den mer appelsinsmak sien jeg ikke hadde likør. Det funka litt. Jeg tror riktignok den vil være aller best med appelsinlikør i tillegg. Kanskje man kan få tak i miniflasker med likør? Det holder seg jo.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne skal jeg jaggu bake en dag. Er appelsinene gode å spise?

Ja faktisk! Jeg liker ikke sukat og appelsinmarmelade så jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk. Men kokingen gjorde at de de bare var gode og søte, og vaniljen rundet av smaken litt.

Sølvkulene var heller ikke med i originaloppskriften, det var Glitterbarnet som ville ha den mer i nyttårsånd.

Mamma pleide å lage en påskekake med sjokoladebunn, hvit krem og halve hermetiserte ferskner. Siden jeg ikke liker vanlig krem så skal jeg innføre denne som min påskekake, siden den har de samme fargene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat