Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-10, 09:46   #190
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste focaccia

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

HVOR mye olje brukers det egentlig???
Hadde vert fint med en pekepinn og hvor mye som skal ned i deigen, og hvor mye som skal over. Kan event noen som bruker å lage denne, og som får den perfekt hver gang måle mengden med olje???

Og det er sorte oliven som er best sant?

Putter dere "ting og tang" nedi deigen? eller trykker dere dem nedi oppå....?

Oj jeg klarer ikke å måle slikt, det går på feelingen altså. Kanskje noen andre kan måle. Men det er en god del olje altså, du heller litt i langpannen og brer det utover med hånda eller noe, så langpannen er litt "våt" av olje, så legger du deigen nedi og klapper den litt utover, så heller du litt (kanskje 3-4 ss?) olje over og "masserer" det litt utover deigen.
Sorte oliven er best ja, i hvert fall i brød og på pizza og lignende. Jeg legger tingene oppå deigen, men jeg bruker jo bare urter og maldonsalt. Skal jeg ha oliven på, trykker jeg dem vel litt nedi deigen men ikke helt inni.

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Den vart kjempegod! Men trur eg var litt vel raus med saltet. Dessuten, tørka rosmarin er ikkje så veldig godt. Men grunndeigen, super!

Tørket rosmarin er jo digg!!