Tråd: Statussymbol
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-07, 11:54   #43
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Statussymbol

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jada, det tror jeg deg på og dessverre kjenner jeg nok et par slike jeg også, og det er utrolig lite spennende å tilbringe tid med slike mennesker, men det var mer en generell betraktning jeg kom med, for jeg synes svært mange er kjappe med å slenge ut av seg kommentarer om at folk er jåler, klyser, statusjegere, snobber osv. bare fordi man velger gjerne dyre vaner og bruker pengene sine på eksklusive varer og tjenester.

Jeg er enig med deg at man kan velge dyre vaner og bruke litt ekstra penger på varer og tjenester fordi man vet at man får god kvalitet på det man kjøper. Dette kan kanskje begynne å ligne litt på de uendelige "ReimaTec vs. H&M-dress" diskusjonene på NM.

En ting er hvis man er ute etter de kriteriene ReimaTec innfrir og da velger å kjøpe det. En annen ting er hvis man driter i hva som er bra eller ikke bra med ReimaTec, men bare kjøper det for å fortelle folk at man har det merket, og det koster såååå mye. Jeg synes det er der forskjellen mellom statussymbol (som er et negativt ladet ord) og å være opptatt av kvalitet ligger.

Det er det samme med Mim sitt eksempel om kjøkkenet.