Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Jeg er enig med Sitron. Og nei, ikke ut fra det m^2 skrev (for jeg ser ikke at m^2 skrev noe "galt"), men ut fra hva folk flest sier. Det er derfor jeg kaller en spade for en spade og sier at jeg skal begynne å slanke meg i morgen, og ha et slankeår. Jeg skal slanke meg for å bli tynnere. Sunn og frisk er jeg fra før av. Jeg er pisslei av disse eufemismene som herjer for tiden. Sunnhet, livsstilsendring, fornuftig kosthold osv, er stort sett ensbetydende med slanking. Så det er ikke så rart at de som faktisk mener SUNN når de sier SUNN og ikke inpliseitt mener TYNN, blir misforstått. Det ER jo faktisk folk der ute som ønsker å spise annerledes for å bli friskere (færre vondter, mindre migrene, u name it), men jeg tror de i liten grad får være i fred, på en måte. Jeg tror at folk flest antar at det ligger et ønske om vektreduksjon bak.
Og ordet "livsstil" får jeg fnatt av. Jeg skal slanke meg, jeg skal ikke endre livsstil. Alt dette livsstilspratet har lenge fått meg til å tro at det at jeg er overvektig tilsier at jeg er en dårlig person fordi overvektig = dårlig livsstil. Jeg har ingen dårlig livsstil. Jeg overspiser fordi jeg sliter med forholdet til mat, men hva har det med min generelle livsstil å gjøre? Jeg liker heller ikke at slanke- og kostholdsorganisasjoner har livsstilsklubber, hva i all verden skal DET bety? At man ikke bare slanker seg, men med dette skal få en pakkeløsning på hvordan man skal leve livet sitt?
Digresjon, men ...