Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-09, 14:09   #106
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Are you beautiful and just don't know it?

Jeg er nok ikke flink nok.

Jeg har ei venninne som gikk gjennom et samlivsbrudd for noen år siden og sto der med den oppfatningen at hun ikke kunne kjøpe klær som var fine osv. Det hun gjorde i tiden etter bruddet var å finne personer rundt henne som tok vare på henne. Hun fant en frisør som "kan" hennes hår, gikk til en kles- og fargekonsulent og fikk hjelp til å finne sin stil og har også ei som er flink med makeup/hudpleie som hun besøker jevnlig.. Alt for å bygge seg selv opp. Hun er ei utrolig flott jente.

Selv hermer jeg litt. Vi har samme dame som hjelper oss med makeup/hudpleie og jeg har funnet ut at jeg skal bruke litt penger på meg selv der. Jeg sminker meg ganske mye (selv om min nærmeste mannlige kollega nesten ikke trodde det da jeg sa det). Ikke for andre, men for meg selv. Sminken er diskret, men den er der for min del. Jeg er i ferd med å ta en mastergrad på eget initiativ. Og begynner etterhvert å skjønne at det faktisk er litt imponerende å få til det ved siden av full jobb og familie. Det hjelper på selvtilliten. Akkurat nå veier jeg noen kilo for mye, men er i ferd med å finne en klesstil jeg liker. Da spiller ikke de ekstra kiloene for mye. Og så regner jeg med at noen av dem går av igjen når jeg er ferdig med å trøstespise meg gjennom masteren min.

Det med eget selvbilde tror jeg er noe som må jobbes mye med. Jeg planlegger etterhvert å utvide den nye garderoben min med enda flere plagg som jeg trives i osv. Jeg skal også finne meg en frisør som gjør akkurat meg fin på håret. Og så får jeg fortsette å ta med meg valkene mine på stranda om sommeren og late som om jeg ikke bryr meg.

Jeg vil også si at dette er noe jeg jobber mye med i forhold til elevene mine. De er nå på femte trinn og kroppene er i ferd med å utvikle seg. Jeg godtar ikke at noen kommenterer på kropp, spesielt ikke negativt. Og har snakket mye om at kropper er forskjellige og at det som er viktig er å bevege seg og spise variert. Rett og slett. Jeg har også noe fokus på at det er helt naturlig at kroppene forandrer seg og hvorfor det er sånn at jentekroppen får bredere hofter og mer former. Jeg prøver rett og slett å allminneliggjøre kropp - kroppen er noe alle har og alles kropper er forskjellige og det er fasinerende!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat