Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 21:05   #152
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg snakker ikke så mye om meg selv siden jeg ikke er der jeg var lenger, men jeg har jo vært oppi det og synes det er litt rart når man (for å ta et eksempel helt ut av løse lufta) kan sitte som veldig overvektig og disse andre for å ta dårlige valg i livet, ha lite selvkontroll osv. DET blir å kaste stein i glasshus, synes jeg. Ikke det at kun "perfekte" mennesker skal ha "lov" til å dømme, jeg burde egentlig ikke uttale meg i det hele tatt siden jeg jo dømmer andre jeg også. Jeg er jo feks. altfor dømmende overfor røykere og burde vite bedre. Alle dømmer. Det er bare disse "for noen nek som har satt seg i denne situasjonen, de må være dumme som ikke har bedre selvkontroll enn det"-uttalelsene jeg reagerer på. Det er jo det samme med programmer som Slankekrigen, Du er hva du spiser og lignende, folk sitter og akker seg over disse dumme overvektige som ikke skjønner at hamburgere er fetende.

Forøvrig signerer jeg alt Irma sier over her.

Jeg må få understreke at siden du skrev "for min del" trodde jeg du tenkte på vektproblematikken du har vært/er igjennom. Ikke meningen å nevne deg spesielt ellers, sorry

Jeg ser poenget, og Irmas også. Virkelig. Men jeg lurer litt på NÅR skal folk ta litt eget ansvar for situasjonen de er oppe i da? Er det ingen av deltagerene i disse programmene som har litt eget ansvar en gang? Det være seg røykeslutt, overvekt eller gjeld?

Og, DET er poenget mitt. At nei, jeg tror ikke på at alle i Luksusfellen har en eller annen klinisk diagnose, og ergo klarer jeg ikke tenke annet enn "fint at du ordner opp i eget rot" for akkurat disse deltagerene.