Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 20:55   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Mulig det, men jeg kan bare ikke se at de kan likestilles. Og siden bulimi også ble nevnt i samme settingen i et tidligere innlegg. Hvordan ble å kaste opp mat en flukt fra virkeligheten?

Jeg synes ærlig talt det ofte i slike debatter blir en konkurranse om å finne en eller annen (legitim) medisinsk årsak til at noen har dummet seg ut eller gjort dårlige, egoistiske valg. Jeg synes jevnt over ikke LUKSUSFELLE-deltagernes overforbruk eller behov for luksusgjenstander skal eller bør sammenliknes med selvskading.

Billa, jeg kommenterte eksemplene du trakk frem og sammenlignet - kutting og et behov for å leve et liv med eksotiske reisemål og liksusmiddager. Mangel på evne til økonomisk styring kan veldig gjerne komme av omsorgssvikt, slik som selvskading også kan gjøre. Selv om det selvsagt finnes næpskræll som bare ikke gidder å ta tak.