Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg tror jeg skjønner hva du mener...
Du tenker at det er vanskelig å rette en pekefinger mot andres "avhengighet" all den tid du selv overspiser og har et ukontrollert forhold til mat (for sånn jeg har skjønt det er det de fysiske begrensningene som gjør at man går ned i vekt etter slankeoperasjoner). Min tese forutsetter jo at du likestiller overspising med et fullstendig overforbruk av luksusvarer selvsagt.
Kanskje ikke fullt så 
Jeg snakker ikke så mye om meg selv siden jeg ikke er der jeg var lenger, men jeg har jo vært oppi det og synes det er litt rart når man (for å ta et eksempel helt ut av løse lufta) kan sitte som veldig overvektig og disse andre for å ta dårlige valg i livet, ha lite selvkontroll osv. DET blir å kaste stein i glasshus, synes jeg. Ikke det at kun "perfekte" mennesker skal ha "lov" til å dømme, jeg burde egentlig ikke uttale meg i det hele tatt siden jeg jo dømmer andre jeg også. Jeg er jo feks. altfor dømmende overfor røykere og burde vite bedre. Alle dømmer. Det er bare disse "for noen nek som har satt seg i denne situasjonen, de må være dumme som ikke har bedre selvkontroll enn det"-uttalelsene jeg reagerer på. Det er jo det samme med programmer som Slankekrigen, Du er hva du spiser og lignende, folk sitter og akker seg over disse dumme overvektige som ikke skjønner at hamburgere er fetende.
Forøvrig signerer jeg alt Irma sier over her.