Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 12:41   #106
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Du er jo helt på bærtur rine. Det er flaut å lese det du skriver. Du kan aldri vite hvordan ungene dine blir. De kan bli narkomane, alkoholikere, gjeldsslaver, modeller, leger, millionærer eller kanskje en lege og narkoman. Det vet du ikke og at du gir de ansvar nå betyr da ikke at de ikke kan bli narkomane. Tror du virkelig at alle narkomane har foreldre som gjør alt for ungene, at de aldri har fått ansvar hjemme?

Jeg tenker faktisk at det er litt flaut å lese det du skriver, for det skinner så tydelig igjennom at du ikke har klart å få med deg poenget i innlegget du siterer: Nei, jeg har ikke sagt at mine barn aldri kan bli alkoholmisbrukere eller narkomane. Jeg har sagt at jeg er 99 % sikker på at mine barn ikke får den type problemer som folkene i Luksusfellen har. Selv om alle i teorien kan bli gjeldsslaver, rusmisbrukere og kriminelle, viser jo statistikken tydelig at slike ting ikke rammer blindt og tilfeldig. Jeg aner lite om hvilken jobb eller utdanning mine barn kommer til å velge, hvilken seksuell legning de har/får eller framtidig poltitisk ståsted, men jeg må da få lov til å si at jeg har svært liten tro på at de kommer til å ende opp som fremtidige luksusfelledeltakere?
Jeg har sagt tidligere i tråden at jeg ikke mener at det nødvendigvis være psykiske problemer som ligger til grunn for skakkkjørt personlig økonomi, men at det i mange tilfeller like gjerne kan være snakk om en solid tranghet i toppetasjen. Jeg vet at mine barn kan gjøre dumme ting, de som alle andre, men kronisk tette i pappen er jeg rimelig sikker på at de ikke blir. Jeg ser jo at slike uttalelser virker som en rød klut på enkelte her, men jeg ser virkelig ikke problemet med å ha tro på at måten man oppdrar barna på fører dem på riktig spor? Jeg synes det er rart at mennesker som tilsynelatende ser ut til å tro at det er fifty-fifty om barna deres blir voldelige rusmisbrukere eller vellykkede næringslivstopper i det hele tatt tør å få barn.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei. Vi gir ham et par år hos Rine. Hun kan kunsten å dosere ansvar så han lærer av det.

Jeg tror løpet er kjørt når han er så gammel. Men takk for tilliten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat