Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-09, 11:10   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

hell i ca en halv liten karton fløte

Eller melk, for å gjøre det enda rimeligere. Jeg har brukt begge deler og merker ingen forskjell (men jeg bruker jo alltid helmelk da, har aldri lightgreier i hus). Hjemmelaget tomatsupper er gooodt! Må ha egg i, og gjerne litt fullkornspasta.

Jeg kjøper forresten sekker med kikerter og linser på innvandrersjapper. 2 kg tror jeg de er, og koster en femtilapp! Linsene kan kokes som de er, men kikertene må bløtlegges i ett døgn. Men det jeg gjør da, er å faktisk koke HELE posen en dag jeg har god tid (etter bløtlegging, seff), avkjøle, veie opp porsjoner på 200 gram (det velger du jo selv, en hermetikkboks er på ca. 400 gram) og fryse ned i sånne brødposer/fryseposer. Da er de alltid ferdige til bruk og kan has rett i gryter eller varmes opp i mikro eller gryte og has i salater og lignende. Jeg har halve fryseren full til enhver tid.