Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Det må være både godt og betryggende å vite. Deler du fasiten med oss andre?
Tja, jeg kan vel alltids gi deg et seriøst svar selv om du er spydig: Vi gir dem ansvar i små doser allerede nå, og curler aldri. Jeg skrev uansett bare 99 % sikker. Mener du altså at det er 50/50 om dine barn ender opp på Plata eller i Luksusfellen?
Sitat:
Hvordan tror du det vil stå til i forhold til dømmesyken, da? Er de unntatt den også, tror du?
Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. Oppfatter du meg som dømmende, altså? Vel, de kan gjerne dømme litt sånn stille for seg selv i sofakroken (helst ikke, selvfølgelig) så lenge jeg slipper å se dem i Luksusfellen anno 2025. 
Sitat:
Forøvrig synes jeg det er merkelig at du prater om å "ta ansvar for seg selv" all den tid vi faktisk prater om folk som gjør akkurat det. De har kanskje gjort noe dumt, men folk som gjør nødvendige grep for å rydde opp igjen tar da i aller høyeste grad ansvar for seg selv og den situasjonen de har skapt?
Tja, være 40 år, melde seg på et tvilsomt TV-program, nekte å selge noe som helst av verdi for å komme ut av uføret, men heller spørre mamma om hjelp. Det oser ikke akkurat ansvarsfølelse, synes jeg da.
|