Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Jeg har ikke sett mange programmer, men i et par programmer jeg faktisk har sett har det vært deltagere jeg definitivt vil si det er synd på. Der det ikke har vært overdreven sløsing på noe plan, men hvor de bare har hatt utrolig uflaks, kanskje kombinert med å ha vært litt dumme i utgangspunktet. For eksempel et firma som har gått over ende på feil tidspunkt eller boligpriser som har stupt på verst tenkelige tidspunkt for en familie. Familier som slett ikke lever over evne, men hvor deler av familien har blitt med i dragsuget på grunn av den ene voksnes jobbsituasjon. Akkurat de episodene har jeg jeg fått vondt av å se på, det gjør seg dårlig som tv-underholdning.
Jeg synes vel kanskje litt synd på de som åpenbart har satt seg selv i den situasjonen også, men det blir på et annet plan. Det er jo litt synd på dem selv om de har satt seg i den situasjonen selv. Men jeg føler ikke med dem på samme måte som de som har havnet mer eller mindre uforskylt i en økonomisk bakevje. Jeg synes jo synd på de som får lungekreft selv om de røyker også.