Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-09, 11:19   #269
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Jeg er enig med MinaX og synes ikke det er noen "nedgradering" å kalle de barnehageansatte for "de voksne" overfor barna. Man kan selvsagt kalle dem for "de som jobber i barnehagen", men jeg klarer ikke å se at det er noe galt i å si "de voksne". Vel å merke overfor barna - snakker jeg med andre voksne, sier jeg "de ansatte [i barnehagen]". Jeg kan finne på å si "de voksne" som fellesbetegnelse for lærerne og de SFO-ansatte når jeg snakker med Poden også, for eksempel for å si "hvis du ser at noen gjør noe galt, skal du si fra til en av de voksne".

Og jeg skjønner heller ikke helt at det skal være noe spesielt behov for et fellesord for "folk som er ansatt i barnehagen". Det er veldig mange arbeidsplasser som har folk med ulike arbeidsoppgaver og ulik formell kompetanse - det er vel egentlig tilfelle de fleste steder? - og jeg har aldri opplevd det som et problem å ikke ha et fellesord utover "de ansatte" eller "staben" (eller "kollegene mine").