Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-09, 22:21   #251
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Tante er det vel bare de over 70 som bruker så det ville du aldri hørt fra meg. Men du ville kanskje hørt det fra min mor eller min far, og da håper jeg du ikke ville blitt sur. Det var vanlig når jeg gikk i barnehagen at de ble kalt dette. Jeg har full forståelse for at dette ikke er et utrykk nå, og det faller meg ikke naturlig heller å bruke ordet "tante" om annet enn slektninger.
Dessuten synes jeg det bør være såpass takhøyde her inne at det er rom for mange måter å sette igang debatter på, sålenge det ikke er ondsinnet.

Men du har jo innrømt å bruke det, joda, jeg leste at det bare var til mannen din, og kun et fåtall ganger, men jeg syns faktisk det sier noen om tankegangen din og hvor viktig du ser på førskolelærerne. Vi gjør en veldig viktig jobb, vi får flere og flere oppgaver i forhold til de små barna, og større krav og forventninger, og da bør vi også omtales med respekt.
Jeg hadde som sagt ikke blitt sur på noen, men jeg ville kommentert det ja. Ikke engang mine foreldre kaller barnehageansatte for tanter, og det har ingenting å gjøre med at jeg er førskolelærer.