Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-09, 20:25   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg steiler litt når en av de foresatte i klassen min kaller meg for "frøken"... De behøver ikke kalle meg allmennlærer eller noe annet fint. Enten kan de si lærer eller navnet mitt...

Jeg kaller alltid de voksne i barnehagen ved navn, men er ikke spesielt opptatt av titler (det virker det ikke som de er selv heller). Jeg vet allikevel at det er forskjell på en pedagogisk leder med førskolelærerutdanning og en assistent som ikke har samme utdanning. Å kalle de voksne for "tante" eller "onkel" blir for meg helt feil. Like feil som at jeg blir kalt "frøken".

P.S.: Leste bare første innlegg før jeg svarte...

Mine foreldre kommer glatt til å kalle tuppas lærer for frøken. Regner med at tuppa korrigerer dem selv. Men jeg håper og tror om de sier dette foran læreren, at læreren tar det med godt humør. De mener jo ikke at hverken frøkner, tanter eller onkler eller nisser er mindre verdt eller gjør noen dårligere jobb enn andre. Tvert imot så er de veldig klar over at det kan ligge lang utdannelse bak både nisser og frøkner, og har stor respekt for dem.