Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-09, 14:32   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nå har jeg ikke sjekket dette akkurat i det siste, men en av de aller viktigste grunnene til å gifte seg om man har felles barn er retten til å sitte i uskiftet bo.

Det vil for mange si at man kan beholde bolig uten å betale ut barna, og at disse pengene blir tatt vare på av overformynderiet.

Å gifte seg er billig, kjapt og en bedre deal enn å styre med samboerkontrakter, jeg har faktisk aldri hørt noen gode argumenter for å la være å gifte seg om man har felles barn.

Helt enig med deg. Men ut fra de nye reglene nå kan faktisk samboere med barn sitte i uskiftet bo. Men retten er visst begrenset, jeg la ut et utdrag lenger oppe.