Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-09, 12:59   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Grunnen til at man sier "norsklærer", "adjunkt", "lektor" o.l. er kanskje fordi en da slipper å forklare at en ikke er allmennlærer?

Er "allmennlærer" en yrkesbetegnelse, eller er det noen som har den utdannelsen som het "lærerskole" før?

Hvis jeg spør noen om hva de jobber med, synes jeg type "norsklærer på videregående" er det presisjonsnivået jeg er ute etter. Om vedkommende er adjunkt eller lektor er også interessant (for meg, mener jeg), men det er da et noe annet spørsmål, som det godt kan hende jeg også finner på å stille. (Og hvis noen spør meg hva jeg jobber med, svarer jeg aldri med hva slags utdannelse jeg har, for den er egentlig ganske irrelevant for jobben min. Det med å skille mellom utdannelse og arbeidsoppgaver synes jeg er veldig naturlig.)