Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.
Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.
Jeg var ikke klar over at førskolelærer var "svartelistet" som betegnelse, men jeg forstår godt at de ikke vil kalles for "tante/onkel" - At de blir hissige av den grunn er noe annet.
Selv blir jeg kalt sekeretær, selv om jeg har ansvar for personaloppfølging - det er helt greit, men stillingsbetegnelsen min er jo så idiotisk uansett.
Førskolelærer er vel ikke svartelistet som tittel? Jeg er ped. leder og bruker det, men på alle andre avdelingene på jobben er det også en førskolelærer. Jeg har hatt 2 stk innom som vikar og, men de var ikke mye brukanes. Men det er stor forskjell i arbeidsoppgavene til en førskolelærer og en ped.leder.
Hos oss er det 4 steg. Assistentene har mindre oppgaver enn fagarbeiderene, og førskolelærere mindre oppgaver enn pedledere. Men alle 4 jobber på samme avdeling. Siden jeg ikke har førskolelærer deligerer jeg litt til både fagarbeider og assistenter, hadde jeg hatt førskolelærer hadde jeg ikke måtte gjøre det på samme måte. Men det fungerer fint. Assistentene mine liker ansvaret og får tid i arbeidstiden til det.
|