Vis enkelt innlegg
Gammel 26-12-09, 18:07   #8
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier man pedagogisk leder istedenfor "tante", førskolelærer etc.

Jeg er veldig enig i det Tinetoff med flere sier, og jeg skjønner godt dere førskolelærere som ikke ønsker å bli kalt tante. Jeg hadde ikke likt å bli kalt frøken - jeg er da vitterlig gift. Jeg har faktisk litt vondt for å skjønne hva som er så komisk ved å bruke riktig tittel på folk. Om man synes det er så viktig å bruke samlebetegnelser om folk som jobber innenfor samme område, så får man i alle fall finne bedre betegnelser en tante.

Jeg skjønner jo nå at jeg sikkert oppfattes som selvhøytidelig når jeg presenterer meg som lektor og ikke lærer ... Jeg er jo lærer, så jeg blir ikke akkurat snurt om noen kaller meg det, men samtidig synes jeg det er et poeng å si noe om hva jeg faktisk kan. Det betyr ikke dermed at jeg føler meg bedre enn allmennlærere og føler behov for å plassere meg over dem, men både jobben og utdannelsen er jo en del forskjellig. Jeg har en seksårig utdanning innenfor et relativt snevert område, og lærertittelen spesifiserer ikke akkurat det. Etter min mening trengs det enda flere med mastergrad i skoleverket, også på lavere trinn, og da får vi som har det allerede begynne med å vise at vi finnes.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat