Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-09, 20:44   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan forholde seg til "vanskelige" elever i klassen

Vi har hatt flere slike "tilfeller". Vi har i utgangspunktet snakket om hvordan det andre barnet har det, hvor vondt det er å føle seg utenfor og at dette kan føre til en del av den vanskelige oppførselen - som igjen gjør at de blir holdt utenfor. Vi har forsøkt å forklare hva som kan være årsakene, men dette blir ofte synsing og gjetting fra vår side fordi foreldrene til de aktuelle barna aldri har informert resten av klassen av de forholdene som ligger bak - men som vi voksne ofte kan "se" likevel.

I de fleste tilfellene så har dette hjulpet og etter en tid så har barnet vært et vanlig medlem i flokken. Men, ved et tilfelle så gikk det for langt, det ble for voldsomt og for mange voldstilfeller. Jeg ba skolen om at det ble satt inn ekstra trykk på å fikse dette, men da det ikke rettet seg og ikke var tilstrekkelig tilsyn til at jeg følte at min sønn var trygg - så ga jeg min sønn beskjed om at han skulle skygge unna og fjerne seg fra en hver lek som dette barnet deltok i.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat