Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-07, 21:42   #73
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har klassekasse vi, ante ikke at det ikke var lovlig ? Betaler 100,- i året som går til gaver til lærerne til jul og sommer og evt arrangementer for klassen.
Her har vi ikke noen vanlig juleavslutning for 1-3 klasse, men en nissevandring i skogen grytidlig om morgene hvor alle har med seg fakler og varme klær. Hvert klassetrinn har eget bål hvor vi kan steke pølser eller annet og alle har med seg det de skal spise/drikke selv. Veldig greit synes jeg

Betaling i forbindelse med skolen har jeg sålangt kun opplved iforbindelse med brev vi fikk om skolens fadderbarn (Plan) som trengte penger og at vi skulle betale 15,- pr familie pr. år. Ikke akkurat noe å skrike opp for, synes jo det er et flott ting.

Poenget er at det skal ikke være tvang. Jeg har et skriv fra departementet om "gratisprinsippet". Slik rektorene tolker det så er det lov å gi "gaver" til klassekassa. MEN det er ikke lov å tvinge noen til å gi. Det MÅ være frivillig. Skolen har ikke lov til å samle inn penger, men foreldrene har lov (så lenge det er frivillig).

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat