Sv: Hjelp igjen ... Peugeot 807
Previa går såkalrt inn i denne klassen, men da snakker man vel raskt likevel en ganske gammel bil (7-9 år gamle) med godt med kilometer på telleren for å komme på ca. 200 000.
Dere har ikke sett på Ford S-Max? Riktignok ikke skyvedører der heller. Brukt finner man kanskje slike for noe over 200 000, og vil ikke se bort i fra at man kan prute ned en del. Dette er moderne biler med gode kjøreegenskaper og høyt sikkerhetsnivå. Kan vel si at den blir litt større enn Zafira, Touran o.l., men fortsatt mindre enn Galaxy, 807 o.l. Helt nøyaktig hvordan baksetebredden blir i henhold til tre barneseter vet jeg ikke. Med 125hk diesel i S-Max går den ganske greit også :-) Noen av de rimeligere på bruktmarkedet har sikkert gått en del, men det kan raskt være langt bedre med en bil som har gått 150 000 km på 3 år enn en som har gått tilsvarende på 7-8 år...
Designmessig synes jeg S-Max blir den stiligste av flerbruksbilene nå. Jeg er kanskje litt lunken til Ford kvalitetsmessig, men det er vel ennå litt for tidlig å si hvordan disse bilene i praksis er med at de kom på markedet i 2006.
Vi har i dag to beltestoler + en bakovervent i Touran. Ikke spesielt vanskelig å komme til festene. Jenta på 6 har en god stund spent seg selv fast selv.
|