Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-09, 21:37   #19
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet

Dette med rovdrift på ansatte tror jeg har en god del av skylda. Hos oss syns jeg de kunne gjort en større innsats for å få tak i eksterne vikarer. Nå blir folk med 100% stilling bedt om (nærmest pålagt) å ta ekstratimer når folk av ulike årsaker er borte. Det koster i overkant av 500 kr/timen. Hadde de fått tak i studenter/nyutdannete, så ville det kostet ca halvparten. I tillegg ville de spart MYE på at folk ikke slet seg ut fordi de må jobbe 120 % nesten hele tiden. Det er nok mange arbeidsplasser som kommer inn i vonde spiraler hvor noen blir syke, de resterende blir presset hardere, flere blir syke av å jobbe for mye, enda flere blir presset osv.

Og for å ta min jobb som et eksempel: en maksgrense på 25 elever i hver klasse hadde ikke vært så dumt. 30 er for mye, både for klassemiljøet, læringsutbyttet og lærernes helse.