Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-09, 18:08   #11
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP med tiltak for å redusere sykefraværet

Jeg funderer litt på om ikke det burde vært lønnsomt for arbeidsgivere som har lavt sykefravær. Rett og slett en eller annen form for belønningssystem, vet ikke helt hvordan det skulle fungert.

Jeg mener at det fins en del syndere der ute på arbeidsgiversiden som faktisk spekulerer vilt i sykefraværet sitt (min arbeidsplass inkludert). Budsjettet går ikke rundt om ikke x antall er sykemeldte i løpet av året, og da settes det ikke inn vikar for å spare de pengene. Det igjen fører til økt sykefravær, som igjen ikke det settes inn vikar for osv osv.
Jeg lurer på hvorfor ingen griper inn når en arbeidsgiver har hatt sykefravær de siste årene på gjennomsnittlig 16 %, og i et kvartal faktisk hele 30 %!?
At man kan la det surre og gå som arbeidsgiver er ille nok, men jeg mener det burde skje noe fra NAV f.eks?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat