Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-09, 14:08   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABC for USA-ferie

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Leiebil:
Har sjekket AVIS, Hertz og Alamo. Alamo var flere tusen kroner billigere. Er det et selskap å stole på? Hva trenger vi å tenke på av forsikringer der borte?
Alamo er helt ok det jeg har brukt dem. Jeg ville hatt full ansvarsforsikring, det er tilvalg hos de fleste bilutleieselskaper - jeg husker dog ikke hva forkortelsen er.

Bilstol til 8 åring og 6 åring? Noen som vet hva som er påbudt? Pute i bil kostet over 400 å leie på Alamo, så lurer rett og slett på å ha med pute til jentene på flyet (får vi egentlig ov til det?)
Tviler på at noe som helst er påbudt. En billig løsning er å kjøre til nærmeste WalMart e.l. og kjøpe puter der, tror vi betalte rundt hundringsen for en slik da vi hadde med sjuåring.

Flyturen:
Er det lov med strikkepinner på fly til USA?
Tror det.
Hva i all verden skal vi aktivisere barna med underveis (snart 12, 6 og 8 år)?
Fly med et selskap som har personlige tv-skjermer med spill og slikt i alle seteryggene, så bruker det å ordne seg selv.
Hva kan være lurt å ha med? Sist fikk vi uttdelt tannkrem og tannkost på flyet, gjøres slikt nå lenger? Aldri opplevd å få utdelt.

Vi skal være i orlando. Noen som har vært der? Hva lønner seg å kjøpe av billetter til parker? Hvilke parker bør prioriteres?
snart 12-åringen drømmer om Nasa. Er det verdt ett besøk?
SeaWorld, Magic Kongdom, Epcot??? Universal studio?
Bare vært i Magic Kingdom og SeaWorld, foretrakk egentlig sistnevnte. Jeg likte Busch Gardens i Tampa om dere skal på de kanter (det selges en del kombinasjonsbilletter til denne og SeaWorld - er vel to timers kjøring fra Orlando).

Hvilke byer i Florida bør vi satse på å få med oss?
Alle sammen... =P
Miami er kul, og så er det morsomt å stoppe i små tullebyer midt i ingensteds - det er det alltid i USA, men jeg husker ikke spesifikke bynavn. Det ligger en ghost town som heter Oslo et sted på veien sørover fra Orlando, men vi rakk aldri innom. St Augustine er utrolig fin, og veldig utypisk for Florida.

Krokodillefarmer? Appelsinfarmer? Andre kule ting?
Everglades er et must. Vi hadde litt dårlig tid, så nøyde oss med å spasere noen sånne trails, så plenty av alligatorer. En del steder nord i staten kan man svømme med sjøkuer - google manatee swimming.

Og ja; sist måtte vi ringe og bekrefte at vi skulle ta flyet hjem igjen. Er det sånn nå og?
Nei.

...

shute er ikke aktiv   Svar med sitat