Sv: Dukker og homofili
Opprinnelig lagt inn av Elin, her.
I så tilfelle bør det være mer enn nok at ledelsen for barnehagen informerer om at det i denne barnehagen er helt ok å leke med dokker og å klemme hverandre, og at dersom han har problemer med det, så bør han revurdere synet sitt, redegjøre for hvorfor han synes det er så forferdelig, evt. ta barnet ut av barnehagen. Ledelsen skal selvfølgelig høre hans mening, men selvfølgelig fortsatt stå på sitt, og ikke forandre på noe for å tilfredsstille hans snevre tankegang.
Min svigerfar forsøkte seg på at Amandas fetter ikke kunne leke med Amandas dukkevogn i julen, for den var for jenter.... jeg skal si deg han fikk så ørene flagret!
Og plutselig var jeg enig ... Vet ikke om det finnes noen undersøkelser eller lignende som kan få denne mannen til å innse at det ikke er noen sammenheng mellom homofili og lek med dukker, og at det ikke er bare homofile menn som steller babyer
Svigerfaren din (og den norske mora til denne gutten det var snakk om) er forresten også et eksempel på at dette ikke har med kultur og religion å gjøre (han er vel ikke muslim?), men enkeltpersoners snevre tankegang.