Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-07, 13:05   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dukker og homofili

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, nettopp! Kanskje enda en grunn til at innvandrere (uansett religion) bør bestå integrerings-test før de kommer til Norge, fordi de faktisk bør vite at slik fungerer det ikke i Norge, og i Norge er det helt ok at gutter leker med dukker og dukkevogner, og det er helt ok at barn klemmer og koser hverandre uansett kjønn.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kanskje denne faren håpte og trodde at Norge har samme syn på dukkeleking som han selv har? Hvorfor skal han vite at det ikke er slik i Norge dersom han ikke har blitt oppdratt annerledes, eller levd i et slikt miljø hvor det er helt utenkelig at gutter leker med dokker? Kanskje han burde gått kurs i integrering i det norske samfunn? Kanskje flere utlendinger med slik snever og gammeldags tenking burde gjøre det for å få bedre forståelse for at det fungerer slik det gjør i Norge?

Kanskje hele integrerings-politikken er helt feilslått i Norge og i tilfelle ja, hvem sin skyld er det? Norge eller utlendingen? Jeg mener bestemt norske myndigheter.

Det var disse to innleggene som fikk meg til å anta at du setter likhetstegn mellom integrering og holdningsendring hos innvandreren. Beklager hvis det var feil. Jeg har ikke forstått hvordan du mener denne testen skal bedre integrering verken som sådan eller i dette konkrete tilfellet. De ansatte i barnehagen har jo forklart faren hvordan det står til i Norge uten at han har forandret mening. Hvordan kunne denne testen ha gjort noe annerledes i forhold til hans holdninger til homofili.

Jeg leste forøvrig linken din i den andre tråden, men fikk i grunnen flere spørsmål enn svar. Ikke et eneste sted kunne jeg se hvordan denne testen konkret kan gi bedre integrering. Jeg tar fortsatt dette utspillet fra Frp som et sedvanlig forsøk på å kapre velgere ved å lansere enkle løsninger (som ikke virker) på komplekse og sammensatte problemer. (Svarer i feil tråd, men de henger jo litt sammen disse.)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat