Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-09, 11:28   #91
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg har ofte lurt på hvorfor noen har navn som Arne Leif. Det er jo mye lettere å si Leif Arne. Og et er lettere å si Dag Tore, enn Tore Dag.

Det bor en som heter Kåre Jan også her. Hvorfor ikke Jan Kåre.

Jeg prøver å tenke at det må være oppkalling. Men fryktelig tungvindt å bruke begge navn i slike tilfeller. Og det var vel helst før i tiden at slike navn ble brukt.

Jeg kjenner godt til slike kombinasjoner med dobbeltnavn Det er veldig vanlig i Nord-Troms og Finnmark, men ikke spesielt vanlig i byene. Aner jeg samiske oppkallingstradisjoner, noen som vet?
Der faren min kommer fra bor det en som bare blir kalt for Tre-Mikkel. Han er oppkalt etter sin far, og begge sine bestefedre - og alle heter Mikkel. Dermed ble mannen hetende Mikkel-Mikkel Mikkel, altså Tre-Mikkel

For øvrig har ingen i husstanden her navn som har blitt råna opp, selv om begge jentene har navn man mest sannsynlig ikke finner på en klassevenninne.

- Phlubbüh