Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-09, 14:55   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tilbringer du nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

pakkeleken? hva er det?

Åh, det er kjempespennende. Vi voksne liker det like godt som ungene.

Alle familiene har med seg 2-3 pakker per person (vi er fire stykker så sist hadde vi med oss 8 pakker, tror jeg). Bare småting til en tier per pakke eller noe sånt, finner masse rart og fint på tikronersmarkeder eller på salg i lekebutikker osv).

Så legger vi alle pakkene i en haug på bordet og legger frem en terning. Så stiller en av oss ei klokke på så og så lenge (pleier vel å være rundt en halvtime) og setter den vekk. Ingen andre enn den som stiller klokka vet hvor lenge den er satt på.

Så triller vi terningen på skift, den som får en sekser får ta seg en pakke. Når alle pakkene er tatt kan den som får en sekser ta en pakke fra en av de andre, hvem man vil. Det blir jo rene krigen til slutt, hehe. Når klokka ringer får alle beholde de pakkene de sitter med, og så pakker vi opp. Det kan jo bli litt sutring i og med at noen av barna kanskje ender opp uten noen pakker, men når alt er pakket opp fordeler vi litt mellom oss, barna bytter osv.

Noen kjøper oppvaskkoster og sånt, men jeg synes det er kjekkest å kjøpe ting jeg vet barna liker, som litt godteri, vaskekluter med motiv osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat