Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-09, 12:13   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på fiskesuppe?

Jeg kutter
1 pakke vårløk eller 1 purre i skiver
2-3-4 gulrøtter i små terninger
1 persillerot i små terning
+ evt. 1 fedd hvitløk

og freser det i olje i en gryte til de er blanke & møre

+ hiver over litt hvetemel (hvis jeg vil at suppen skal være litt tykkere) + melk eller vann + fiskefond eller fiskebuljong + pepper og kanskje litt salt (smaker til).

Koker opp og lar småputre. Hiver oppi biter av frossen fisk (skjærer opp mens frossen) - bruker oftest laksefilet. Småputrer kanskje 10 min.

Jeg lager all mat fra bunnen og bruker stort sett aldri mer enn 1/2 time på matlaging. Det som tar lengst tid er å kutte grønnsakene. Noen ganger gjør jeg det kvelden før eller på morgenen.