Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine
Opprinnelig lagt inn av mkj, her.
Gjelder det samme de som er på sykehus også? Eller de har vel kanskje eget lager de? Uansett - Røros har et nasjonalt rehabiliteringssenter, noen burde jo ha tenkt på at de som bor der ikke bør utsettes for denne smitten. Og for deg vil det jo være en stor fordel å få denne vaksinen før du skal reise hjem, både med tanke på togturen og det at folk kan være smittet der hjemme.
Jeg har heldigvis bil her så jeg trenger ikke å kjøre tog hjem. Jeg skal ha cellegift to dager etter jeg kommer hjem neste tirsdag. Da er det veldig bra at jeg har fått vaksinen i god tid før så den virker når jeg kommer hjem. Jeg ringte kreftpoliklinikken på Ullevål sykehus. Der sa de at de hadde ikke nok vaksiner til alle ansatte og beskjeden de hadde fått var at pasientene deres må få sin vaksine i sin kommune. Derfor er jeg nødt til å få fra min kommune NÅ ellers kan det gå flere uker før jeg kan få igjen.
Planene om hvordan dette skulle gjøres burde vært styrt nasjonalt, og ikke lokalt. Det er jo fullstendig kaos. Det er avgjørende i hvilken kommune man bor og hvor flinke de har vært til å planlegge og ikke minst sette dette ut i praksis. Håper de tar lærdom av dette nå. Jeg tenker at sist det var snakk om noe lignende da var det fugleinfluensa. Kanskje mange kommuner trodde at myndigheten ropte ulv ulv igjen, men at det ikke ble noe av. Dermed har de ikke tatt skikkelig tak i det før det var for sent å få gjort en god jobb.
|