Sv: Kronisk kreftsyk må over 70 mil for å få svineinfluensavaksine
Det skal jeg prøve. Derfor vil jeg gjerne ha med meg noen andre også.
Etter mye fram og tilbake og stadige endringer på hvordan jeg skal få vaksinen min opp hit så blir det nå til at min mor kommer oppover med buss og tog. Det er meldt sludd og snø i morgen og vanskelige kjøreforhold. Det er også kommet melding fra Helsedirektoratet om at vi i risikosonen bør bruke munnbind. Jeg har ikke lyst til å sitte på toget med munnbind. Uansett så utsetter jeg meg i fare ved å kjøre tog. Var i Røros sentrum igår og måtte komme meg ut av butikker der det var overfylt av folk, og de nøs og hostet rundt meg. Var helt overfølsom for nysing he he.... Kom til og med på matbutikken her hvor det var god plass rundt hyllene, og ei nøs rett ved siden av meg og jeg pilte... videre.
Mannen min har blitt kraftig forkjølet. Han ville kjøre hit med vaksinen, men siden han er så forkjølet så kan vi ikke være noe sammen. Siden veslemor har hatt svineinfluensaen i hus nå så tar vi ingen sjanser, selvom det neppe er svinet min mann har nå.
Moren min er nesten bra av sin forkjølelse nå så da blir det til at hun kommer. Da kan jeg få litt besøk iallefall. Jeg ber om perm halve dagen på tirsdag fra rehabiliteringen så vi får litt tid sammen når hun er her.
Koselig å få moren min på besøk likevel da... Uansett så er det utrolig at det skal være så firkantet i Norge. Jeg trodde vi var ett land, men nå føler jeg Norge består av småstater...
|