Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-09, 00:27   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du sjekket din IQ?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det finnes tester som man gjør på nevropsykologiske laboratorium der man sjekker tallforståelse, språkforståelsen, evnen til å huske tekster og tall og former. Både former man ser, former man ser med ett øye, former man ikke får se, bare føle på og som man skal pusle på plass. Og de sjekker om man er høyre eller venstredominant.

Jupp.

De to første du nevner er nok del av standard evnetest, de resterende er deler av nevropsykologiske testbatterier som tester for mer spesifikke utfall.

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg kan teste deg.
Det er en del av jobben min å bl.a. administrere testen Turban linker til under her.

Jeg har også administrert en del av sorten. Jeg har noen ganger sett at Mensatester gir langt høyere resultat sammenlignet med WAIS, men har aldri sett noen studier av dette. Har du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri sjekket IQ-en min på en test jeg tror på. (Jeg har tatt en del sånne for-moro-skyld-tester på nett, men når de f.eks. forteller meg "Hurra, du er geni - send oss 50 dollar, så skal vi fortelle deg enda mer om hvor genial du er," så har jeg ikke all verdens av tillit til hvor smart de egentlig tror jeg er. )

De testene er bare crap.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat