Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-09, 16:28   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det med disse helseteppene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Min unge var ca. 5 mndr gammel, faktisk. Og eldste var helt annerledes, så det er helt klart stor forskjell på barn selv om de har samme foreldre og samme oppvekst. Og min sønn synes ikke mitt ansikt er kjedeligere enn et helseteppe (nå må jeg kjempe for å holde meg saklig her), men mitt ansikt er kjedeligere enn alt som skjer rundt ham, teppet henges kun over vogna når han skal sove.
Noe som forresten aldri skjer lenger, han nekter å sove i vogna.

Beklager at jeg ikke fikk skrevet resten av det jeg tenkte, sånn at det kanskje ble litt vansklig å holde seg for saklig, men guttungen våkna, og jeg ble nede så lenge at jeg glemte hele greia.

Altså, når den babyen på tre mnd "måtte" snus, så tenkte vi vårt begge vi som sto og hørte på, med våre to små babyer. Vi hadde allerede snakak nok med denne mora til å a fastslått at hun ikke var den skapreste skniven i skuffen. Selvsagt er det meget mulig at hennes barn ikke likte vogna, men at han måtte SITTE 3 mnd gammel, det er kanskje litt drøyt?

Min sønn er, heldigvis for meg, av dem som altså synes mitt ansikt er noe av det mest spennende å se på, derav at jeg hang ned myggnettingen, som ikke dekket utsynet, men gjorde meg litt "uklar" når han skulle sove i en periode. (Nå bare setter jeg ut vogna, trekker på myggnettingen, og går innigjen, heldig sånn) Vi lar ham av og til sitte slik at han ser fremover, men han foretrekker å se bakover. Da ser han mo, når han sitter, mye mer enn bare mitt ansikt da, han ser jo alt bak meg, og delvis til sidene, avhengig av om det regner, og vi snakker om det vi ser, dvs, det han ser. For oss fungerer dette utmerket. Jeg vet at unger er forskjellige. Men, SÅÅÅ forskjellige at den ungen måtte få sitte og se seg om, uten øyekontakt med mora, når han var 3 mnd?

Uansett, helsetepper har hull, men de jeg har, av to ulike typer, har i alle fall dårlig med luftgjennomstrømming likevel. For det er mye mer tråd, enn hull, for å si det sånn.

At du har det bare når han skal sovne, Iset, er jo en ting, men det er vel heller ikke det som er det verste, men det er dessverre mange som har det, tett rundt, godt festet, og det tas ikke bort om ungen har sovna (Jeg har møtt samme vogna på begynnelsen og slutten av vår trillerunde, vi gikk hver vår vei, og om ungen ikke hadde sovnet i løpet av den runden, kom den ikke til å sovne, teppe eller ei...) Men, for unger som synes mamma's ansikt er så gørrkjedleig å se på, så må vel det kunne funke grit ved sovetid da?