Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-09, 21:35   #143
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har en blogg som er lukket for utenverdenen og Google, men som er åpen for de fleste aktive på FP. (Hadde jeg hatt muligheten til å velge "åpen for alle aktive medlemmer", noe jeg tror kommer i det nye systemet, ville jeg brukt den.) Innimellom kunne det jo likevel hende at jeg hadde lyst til å skrive noe som ikke absolutt alle kan lese - kanskje noe litt mer privat eller utleverende, som jeg ikke synes at alle på FP trenger å kunne lese. Greit nok at du ikke ser "nødvendigheten" av noe sånt (hvor "nødvendig" er det nå egentlig å henge på forum i det hele tatt?), men hvorfor så oppgitt og nedlatende og øyerullende til det?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det å være på et åpent forum og henge litt med vennene sine der, kan sammenlignes med å gå på kafe eller bar. Man henger med vennen sine der også, og kringkaster ikke alt man har på hjertet til hele etablissementet, men man har altså valgt å være ute blant folk fremfor å sitte i sin egen stue.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Herlige London, rine, er du så blond eller spiller du? Hvis ikke, så kan jeg fortelle deg på ditt eget språk: you´re wrong!
Å gi noen tilgang til alt, noen til noe og noen ingenting er da helt normalt? Det er i alle fall slik mitt liv fungerer.
Jeg sier lite til postmannen, litt mer til en kollega, enda mer til en klubbvenninne og aller mest til bestevenninnene mine. Det har ingenting med ungdomsskolegreier å gjøre, men mitt behov for å være privat og personlig med enkelte, men ikke med alle.

Men har du postmannen, klubbvenninene, og kollegaen på besøk for så å dra med deg bestevenninen inn på rommet og lukke døren, da snakker man ungdomsskole. Det var dette fenomenet jeg snakket om, jeg har aldri bestridt det faktum at man er mer privat med noen i sin omgangskrets enn man er med andre.

Har signert Skilpadda og nolo også, fordi jeg innser at mange bruker nettet på en helt annen måte enn jeg noen gang kommer til å gjøre. Jeg ville aldri valgt å dele personlige ting på nett med kanskje opp til 20? 40? stk, men jeg skjønner jo at mange her synes det er OK. Det må jo forsåvidt være opp til hver enkelt hva de skriver og hvem de deler med, men det er jo uheldig hvis bloggingen går ut over kvaliteten på forumet og hvis man får en slags indre og ytre sirkel her, for det gjør man jo, mener jeg.

Sånn ellers innser jeg jo at bloggene er kommet for å bli, og at det sikkert er flere som er interessert i å ha dem enn det er som ikke ønsker dem, egentlig ville jeg bare gi uttrykk for mine inntrykk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat