Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-09, 15:10   #18
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Setter vi for høye krav til oss selv?

Jeg tror vi er inne på noe når vi snakker om denne "Du kan alt du vil bare du legger ned nok innsats"-doktrinen. Det handler jo om den den amerikanske (vestlige?) drømmen om at alle, uansett bakgrunn, kan komme like langt om de bare jobber nok for det. Hvis vi tror på dette, så innebærer store muligheter og håp for alle, men også et stort ansvar.

Og jeg tror den dårlige samvittigheten og dårlige selvfølelsen for å ikke være bedre enn vi er i allefall kommer delvis fra dette. Vi har jo muligheten liksom, eller?

Jeg klarer det overhodet ikke selv, men jeg tror mye ville vært gjort om vi klarte å slå oss til ro med å bare leve og nyte fremfor å alltid strebe videre mot stadig høyere mål.