Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-09, 11:37   #9
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du gjort en klassereise?

Jeg har muligens det. Begge mine foreldre sluttet på skolen etter folkeskolen og har jobbet i organisasjonslivet(?) siden. Min mor begynte imidlertid å studere og ble cand mag i svært voksen alder - flinke mammaen min. Farmor var vaskehjelp og forkvinne i fagforeningen, farfar var håndtverker og mye arbeidsledig. På morssiden var mine aner småbønder. En doktorgrad og fast jobb i akademia er vel muligens en liten klassereise unna, men jeg er enig i Lisas poeng om at klassereiser ikke er et like relevant begrep som f.eks. i England eller Frankrike. Jeg vil tro at både mine foreldre og meg selv kan sies å høre til det brede lag - eller middelklassen.