Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-09, 21:33   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: KRISE - trenger velprøvd brownies-oppskrift!

Kan også anbefale denne, som jeg har laget massevis av ganger. Tror det er New York City Bakery-oppskrift, men ikke 100% sikker på hvor jeg har den fra. Jeg hadde i tillegg i 100 g hakket hvit sjokolade, 50 g hakket mørk sjokolade og litt hakkede valnøtter.

250 gr smør
250 gr mørk sjokolade
5 dl sukker
5 egg
3 dl hvetemel
2 ts bakepulver
2 ss mørk kakao (bakekakao)

Sett ovnen på 150 grader. Smelt smør i en kjele og rør inn biter av sjokolade til alt er smeltet og rør godt, det er viktig at det ikke ligger biter igjen som ikke er smeltet. Pisk egg og sukker til eggedosis, den trenger ikke være helt pinnestiv, bare nok til at sukkeret er oppløst.

Sikt sammen mel, kakao og bakepulver.

Hell all sjokolade/smør blandingen i eggedosisen på en gang og vend forsiktig inn ved å bruke en slikkepott, hell i mel/kakao/bakepulver blandingen (alt på en gang) og vend inn til du har fått en glatt masse. Ikke rør for mye, det er viktig.

Tilsett gjerne hakkede valnøtter, peanøtter, pecan eller hasselnøtter.

Kle en liten langpanne (20x30 cm) med bakepapir.
Spre røren jevnt i langpannen med en spatel og stek kaken i 55-60 min. Feilen mange gjør med Brownies er at de steker kaken for mye, mange synes at kaken ser ut men dette er ikke tilfelle, så ikke stek kaken i 10 min ekstra bare for å være på den sikre siden. Da blir den tørr.

La kaken avkjøles helt i langpannen før du hvelver den på rist.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat