Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-09, 18:05   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke brukt støtten til dagmamma, men skjønner godt at noen ser seg nødt til det når det ikke er barnehageplass å oppdrive. Jeg stod på venteliste i over ett år med eldste, og nå aner jeg ikke når jeg får plass til 1,5-åringen, og dagmamma er DYRT! Man bruker selvsagt hvit dagmamma, og det koster jo 5-6000,- kroner i måneden.

Avsporing, men jeg vil bare påpeke at det kun er dyrt på papiret. En bhgplass koster ca 2500 med kost (vår gjør). Pluss på kontantstøtta på 3300 så får du 5800. Da jeg var dagmamma tok jeg 5000 inkl bleier og mat, så alt i alt hadde foreldrene noen kroner mer til overs med dagmamma enn i barnehage.

Jeg tviler på at dagmammaene kan holde prisen på 5000 om kontantstøtta forsvinner - men da forsvinner de fleste hvite dagmammaene også vil jeg tro.