Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-09, 19:31   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leasing av bil

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Du får moms på årsavgiften, men det vet du tydeligvis at en blir dyrere. Må du ha stort kontaktinnskudd? Gjenkjøpsverdien kan være grei å sjekke, spesielt om du har planer om å kjøpe ut bilen etterpå. Eneste ulempen med leasingbil er at den skal være i god stand når du leverer den inn igjen. Dvs. at har du en parkeringsbulk i sidedøra så må du betale det, er det ikke brukbare dekker for 1 sesong til når du leverer den inn, så er det også tillegg, alt kosmetisk som ikke er i orden når du leverer bilen tilbake får du regning på. Det skal tas takst når du leverer inn bilen igjen. Alt teknisk har du jo på garanti, men du må dekke service 1 gang i året om du ikke har serviceavtale inkludert. Leasingbil er en fin måte å ha ny bil på. En ny bil taper seg så mye i verdi uansett første årene, og du kan bare levere den inn etter 3 år uten å sitte med noe særlig risiko å bli sittende med den pga. at bilen ikke er din. Og bil er fort dyrt om en har bil som er over 3-5 år med vedlikehold og reparasjoner (erfart med regning på 20 000,- akkurat på en 5 år gammel bil) så du må jo ta det med i betraktningen også og sammenlikningen i forhold til det å ha en ny bil og en gammel bil.

Jeg vet om det med kosmetiske feil, og syntes det er helt ok. Hadde bilen vært min, så hadde jeg tapt penger på eventuelle skader uansett, ved salg.

Jeg har ikke peiling på bil, og vil ha en ny nettopp fordi jeg da får reperasjoner på garantien med mindre jeg ødelegger noe selv. Jeg trenger forutsigbare utgifter heller enn veldig lave og tenker at en ny bil vil være mer forutsigbar utgiftmessig enn en eldre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat