Sv: koda Roomster
Opprinnelig lagt inn av perper, her.
Mannen sier den er en grei bil (jobber med biler), men ikke kjøp den som har liten motor. Gå for en større motor.
Jeg var selv med å prøvekjørte den med liten motor og jeg sier tja, men hovedproblemet mitt, som er liten, er at jeg ikke rakk ordentlig ned til pedaler. Men det kommer en ny Skoda nå i september som heter Yeti, den skal visstnok være grei.
Ville klart ha styrt unna 1,2 og 1,4 bensin. 1,4TDI kan nok være helt grei i forhold til bilen. 1.4TDI med 80hk vil nok for de fleste føles kraftigere enn 1.4 bensin med 86 hk og 1.6 med 105 hk.
Synd at ikke Roomster har kommet med den nye 1.4TSI-motoren ennå, f.eks. på 122 hk som man finner i Golf, Passat, Octavia m.fl. Det er en bensinmotor med egenskaper som nok hadde passet bilen fint.
Hvis man størrelsesmessig kan klare seg med en Octavia tror jeg nok at det er en bil jeg nok hadde foretrukket framfor Roomster. Roomster har dog kanskje litt bedre plass i baksetet for bakovervendte barnestoler? I hvert fall om det er ny bil man ønsker, ville jeg kanskje sett på helt nye Skoda Octavia 1.6TDI Greenline som koster under 250 000 som stv. Det blir en mye mer moderne motor enn 1.4TDI- og 1.9TDI-motoren i Roomster. Vil tro Roomster også får 1.6TDI-motoren på sikt.
|