Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-09, 19:27   #1
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om å tilgi drap

Kikket litt på dette Therese drapet i Sverige nå og funderte litt på hva som egentlig skal til for å kunne tilgi et drap.
Jeg er fra et lite sted og der har det en gang i tiden skjedd drap. Det var flere som ble dømt, akkurat som i denne Therese saken hvor kjæresten står tiltalt for medvirkning. I en sånn ung alder er man sikkert i stor grad uvitende og dum når man som 16 åring er medvirkende, men på et lite sted setter det sterke spor.
I min bygd har det tatt en tid før de skyldige har vist seg igjen. Årene har gått, de skyldige har blitt eldre, dannet egne familier (apropos så jeg at også Varg Vikernes har stiftet familie) Besteforeldre sitter igjen i bygda, er stolte av sine barnebarn og vil gjerne vise bilder. Er det da på tide at man legger bak seg det som hende noen år tilbake, har de sonet straffen sin og bør få komme tilbake som om ingenting har hendt. Igjen i bygda sitter jo også de pårørende til offeret. De som elsket den som nå er død, de som aldri fikk sine barnebarn.
Så hva skal til for å tilgi?

Sist redigert av Mani : 08-08-09 kl 01:32.
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat